Bitkilerin gıda, kozmetik, parfümeri, boyacılık ve birçok
alanda kullanılmasının yanı sıra şifa kaynağı oldukları tüm dünyada bilinen bir
gerçektir. Dünyadaki birçok ülke bitkilerin şifalı olup, yan etkilerinin az
olmasından dolayı alternatif tıbbı önemli hale getirmiştir.
Bitkilerle tedavi
M.Ö. 5000´lerde Mezopotamya da rastlanmıştır.250 bitkisel drogun kullanıldığı
tespit edilmiştir. Bitkilerin tedavi
amaçlı kullanımı ülkelerin gelişmişlik düzeyine göre farklılık göstermektedir.
Gelişmekte olan ülkelerde nüfusun %80 i tedavi amaçlı bitkisel ürünlerden
faydalanmaktadır. Bunun yanı sıra günümüzde ve gelişmiş ülkelerde bitkiler
sadece hastalıkların tedavisinde değil hastalıkların önlenmesine yönelik
kullanımı oldukça fazladır. Gelecek yıllarda tüm dünyada bitkilerle tedavinin
artacağı Dünya Sağlık Örgütünce öngörülmektedir.
Bitkilerin
bilinçsizce değil uzman kişilerin takibiyle yeterli ölçülerde ve doğru zamanlarda
kullanılması gerekir.
Ülkemiz şifalı
bitkiler açısından zengin bir bitki örtüsüne sahiptir. Endemik bitki yönünden
de büyük önem taşımaktadır. Kimyasal yollardan korunmanın en güzel yolu bitki
türlerimizin farkında olup onu hayatımızda bir yaşam şekli haline getirmektir.
Günümüzde hastalıklar tükettiğimiz gıdaların besin değerinin düşmesinden
kaynaklanıyor. Hastalıklardan korunmak
ve ilaca mahkûm olmamak için çok ucuz önlemler alarak bu cefayı çekmemek
bitkilerle mümkün. Günümüzde insanları ilaca mahkûm eden birçok hastalık için
kolay yapılabilir bitkisel tedavi yöntemleriyle çok kolay atlatabiliriz. Sadece
Almanya?dan söz edersek tedavi edilen hastaların yüzde 60´ından fazlasına
bitkisel ürünler reçete ediliyor.
İnsanlık tarihinin
binlerce yıl öncesinde atalarımızın doğal ve geleneksel yöntemleri çok defa
test ettiğini ve bunu gelecek nesillere aktarıldığı görülmüştür.
Bitkisel Sıhhatli Günler Dilegiyle?