Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 18 silah arkadaşıyla birlikte 19 Mayıs 1919’da İstanbul’dan Samsun’a geldiği Bandırma Vapuru’nun replikası olan Bandırma Müze Gemisi her yıl on binlerce kişi tarafından ziyaret ediliyor. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı nedeniyle Bandırma Müzesi Gemisi ve Milli Mücadele Açık Hava Müzesi’ni ziyaret edenlerin sayısında son günlerde artış yaşandı. Samsun Büyükşehir Belediyesi sorumluluğunda olan müze, ‘Milli Mücadele’ ruhunu yaşamak isteyenlerin yoğun ilgisini çekiyor. 2001 yılında yapılan ve 18 Mayıs 2003 yılında da müze olarak hizmete giren Bandırma Müze Gemi ve Milli Mücadele Açık Hava Müzesi’ni 2023’ün ilk 4,5 ayında 45 bin kişi ziyaret etti. Son 5 yılda ziyaretçi sayısı ise 1 milyon 660 bine ulaştı. ‘TARİHİ MİSYONU BAKIMINDAN ÇOK ÖNEMLİ BİR MÜZE’ Bandırma Müze Gemisi ve Milli Mücadele Açık Hava Müzesi’nin Sorumlusu Sanat Tarihçisi Ayhan Çırak, “Burası Samsun’un en fazla ziyaret çeken noktalarından birisi. Müzemizi 2023’ün ilk 4.5 ayında 45 bin ziyaret etti. 2018-2023 döneminde ziyaret edenlerin toplam sayısı ise 1 milyon 660 bine ulaştı. Mayıs ayına kadar olan dönem biraz daha sakin geçirdiğimiz dönemler ancak özellikle 19 Mayısl…