Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, Bengü Türk TV canlı yayınında eğitim gündemine ilişkin açıklamalarda bulundu, soruları cevapladı.  Türkiye'nin 5-14 yaş aralığındaki okullaşma oranında OECD'yi geçtiğini kaydeden Bakan Özer, söz konusu raporda hem Türkiye'nin 20 yıldaki gelişmesine, iyileşmesine hem de eksikliklerine değinildiğini belirtti. 20-39 yaş aralığındaki vatandaşların eğitimle buluşma oranının da OECD'nin üzerinde olduğuna dikkati çeken Bakan Özer, "İşte eğitimdeki okullaşma oranları, fiziki yatırımlar, eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirmek için ücretsiz kitaplardan burslara, ücretsiz yemeklere kadar sosyal politikalar, eğitim sisteminin önündeki antidemokratik uygulamaların kaldırılması, başörtüsü yasakları, katsayı uygulamalarının kaldırılması gibi eğitimin demokratikleştirilmesi, yani eğitimin eğitim sisteminin toplumsal taleplere daha duyarlı hâle getirilmesiyle ilgili adımlar ve yükseköğretimdeki yapılan açılımlar. OECD bu hakkı teslim ederken içimizdeki bazılarının bu hakkı teslim edememesi vicdani olarak kendi vicdanlarına bıraktığımız bir durum." diye konuştu.   Raporda, Türkiye'de yükseköğretim kurumlarının sayısının 209'a çıkarılması, eğitim sisteminin k…