KGK heyeti Özbekistan Gazetecilik ve Kitle İletişim Üniversitesi yerleşkesi girişinde özel bir seremoni ile karşılandı.
Özbek el sanatları sergisi ve özel ikramların yanısıra yöresel armağanlar sunuldu. Daha sonra üniversitenin TİKA tarafından finanse edilen özel stüdyo ve toplantı salonunda yapılan panelin açılış konuşmasını Rektör Prof. Dr. Sherzodkhon Kudratkhuzha yaptı.
Kudratkhuzha, konuşmasında, üniversite olarak dünyada bir ilk olduklarını belirterek, “Küresel Gazeteciler Konseyi’nin üniversitemizde böyle bir etkinliğe imza atmasından memnuniyet duyuyoruz. Kardeş Türkiye’den çok değerli gazetecileri burada görmekten onur duyduk. Panelimizin eğitim camiamıza katkılarının çok önemli olduğunu düşünüyorum” dedi. Türkiye’nin Türk dünyası için önemine vurgu yapan Rektör Kudratkhuzha, Atatürk’ün “Ne mutlu Türk’üm diyene” vecizesi ile konuşmasını bitirdi. KGK Genel Başkanı Mehmet Ali Dim ve duayen gazeteci yazar Yavuz Donat rektör Kudratkhuzha’ya bir şükran plaketi sundular. Rektör de Dim’e bir anı plaketi…